torsdag, juni 01, 2006

The Fireman's Prayer

When I am called to duty, God, wherever flames may rage,
give me the strength to save some life, whatever be it's age.

Help me embrace a little child before it is too late,
or save an older person from the horrors of that fate.

Enable me to be alert, and hear the weakest shout,
and quickly and efficiently put the fire out.

I want to fill my calling and to give the best in me,
to guard my every neighbor and protect his property.

And if according to your will I am to give my life,
please bless with your protecting hand my children and my wife.


8 Comments:

Blogger Andreas said...

Varför hände det just den 11:e september tror ni? Har ni några reflektioner över det? Finns det över huvudtaget någon speciell anledning, eller vart det bara så?

Jag har nån teori, men först vill jag höra vad ni tror.

juni 01, 2006 11:41 em  
Blogger . said...

Jag tror att allt var jävligt välplanerat och finurligt, men jag orkar inte fundera mer än så.

juni 01, 2006 11:49 em  
Blogger Andreas said...

Jag kom att tänka på, när jag skrev detta inlägg, att 9/11 kanske valdes för att larmnumret i USA är 911. kanske, kanske inte. det lär vi nog inte få reda på.

juni 02, 2006 12:33 fm  
Blogger . said...

där har vi en tanke ja!
har hört massor med såna där teorier om att det var typ 911 personer på ena planet eller nåt sånt och så vidare.. men hur mkt som är sant kan man ju alltid undra :p

juni 02, 2006 12:55 fm  
Blogger Smiley said...

Smart teori Flipper :)

I övrigt hoppas jag att det blir jääävla tråkigt där du jobbar i framtiden. Mest att ta katter från träd ... och surfa på nätet, förstås! =)

juni 02, 2006 10:30 fm  
Anonymous Anonym said...

Du verkar som en smart pojke. Känns som att vi glömt bort 11 september lite... och flodvågen... och allt, vi bara forsätter med våra egna liv... våran trygga vardag...

juni 02, 2006 11:12 fm  
Blogger Maria said...

Jag fick ett mail om allt som stämde in och det var direkt läskigt. Planerat som in i helvete.
Ska kolla om jag har kvar det mailet.

juni 02, 2006 12:49 em  
Blogger Andreas said...

gör det, vore intressant att läsa.

juni 04, 2006 4:37 em  

Skicka en kommentar

<< Home