torsdag, juni 01, 2006

Studenten och allt därtill

Imorgon tar min syster studenten. Så jag kände att jag borde införskaffa en lite attraktivare skjorta. Sagt och gjort. Vi åkte iväg till affärerna. Jag hittade en skjorta på H&M. Jag är en H&M-kille. Detta baseras på mina ekonomiska inkomster. Vissa är Gucci-killar. Men jag är rätt nöjd över att vara en H&M-kille. Ibland i alla fall. Slutpratat om det.

När jag provade skjortan så tyckte min syster att en accessoar vore på sin plats. Så hon plockade fram ett brett läderarmband. "Ett sånt har jag redan," sa jag. Men hon tyckte att jag skulle prova det ändå, för att se om det passade. Okej sa jag och pressade det över handen och ner på handleden. Denna manöver utfördes utan att öppna armbandet. Och det var tajt som fan kan jag lova. "Skitsnyggt", sa systern. "Bra", sa jag. Sen skulle jag ta av mig det. Jag börjar med att försöka pressa av det samma väg som det gick på. Då det inte går tänker jag att jag ska öppna spännet istället. Då inser jag till min fasa att det går inta att öppna spännet för det sitter ett larmdon med en färgpatron ivägen. Synd. Jag försöker pressa lite till. Men det är lönlöst. Och jag vågar ju inte ta i på riktigt, för tänk om färgpatronen sprängs. Då står jag där som fixarsmurfen, helt blå och jävlig. Så det var bara att lägga svansen mellan benen och gå iväg med hasande steg till kassan för att be om hjälp. Två söta damer står där med världens vitaste Pepsodent-leenden. Jag går fram till den ena och säger tyst, "Jag har ett litet problem." Och sträcker fram handleden. Hon skrattar åt mig och frågar om hon får låna armen ett tag. "Gärna" säger jag. Fem sekunder senare är jag fri. Befriad. Jag skäms och säger att jag inte ska ha armbandet, utan bara skjortan. Jag betalar för mig. 198 kr. Vänder på klacken och skyndar mig ut ur butiken. På vägen ut känns det helt plötsligt väldigt tomt på min högra handled.

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag hade lätt velat se när färgen explodera! Haha

juni 01, 2006 10:00 em  
Blogger Andreas said...

jo, det hade ju vart skiiiitskoj. eller hur.

juni 01, 2006 10:32 em  
Blogger K. said...

Japp :)

juni 01, 2006 10:45 em  
Blogger Smiley said...

Ha kul imorrn :)

juni 01, 2006 10:51 em  
Blogger S-Man said...

H&M duger gott!
Var glad att det inte blev ett "felslag"...

=D

juni 01, 2006 11:38 em  
Anonymous Anonym said...

Det hade varit GRYMT roligt :P haha. Då hade du haft en anledning att vara röd i ansiktet ;-)

juni 02, 2006 11:13 fm  
Blogger Maria said...

Haha men Flipper då! Men det är inte lätt alltid :P

juni 02, 2006 12:47 em  
Blogger Andreas said...

nä, det är den där haspen som inte alltid är på. fan jag glömmer den rätt ofta nu för tiden.

juni 04, 2006 4:38 em  
Anonymous Anonym said...

I say briefly: Best! Useful information. Good job guys.
»

juli 20, 2006 11:25 em  

Skicka en kommentar

<< Home