tisdag, maj 30, 2006

Saknadens våg sköljer över mig som en tsunami

Klockan är 00:34 när jag går och lägger mig.
Jag har varit med henne tidigare under kvällen. Jag hjälpte henne packa. Jag rullade och vek hennes kläder. Rörde vid henne. Hon var lika silkeslen som alltid. Vi sa hej då till varandra för två timmar och tjugofyra minuter sen. Jag glömde berätta hur mycket jag älskar henne. Jag sa bara "sköt om dig och var rädd om dig". Hur kunde jag glömma?

Nu ligger jag här i min tomma säng. Hon finns endast tio minuter bort. Hon sover. Det är jag säker på. Såhär nära finns hon bara i två timmar och tjugoen minuter till. Sen talar vi om mil. Många mil. Ungefär 320 mil. Inte så man kastar sten direkt. Jag borde ta mig till henne. Jag vet det. Men jag kan inte med det. Kan inte störa henne.

Nu vilar jag huvudet tungt på kudden. Jag ska sova. Och hur gärna jag än skulle vilja, så vet jag. Jag kommer inte att drömma om henne. Det kommer vara tomt. Jag kommer sova utan att drömma. Har aldrig kunnat styra över mina drömmar. Och kommer inte lyckas denna gång heller.

Hon reser. Och jag stannar kvar. Kvar med en saknad som kommer växa sig större och större för varje minut som går.
Det är nu jag på riktigt allvar inser hur mycket denna kvinna betyder för mig. Det är inte så att jag inte upptäckt det tidigare. Men nu är det så tydligt. Så uppenbart. Hon är min alldeles egna solstråle i en annars så grå vardag. Hon är min komplementfärg. Jag älskar henne så djupt.

Det är väl som det sägs...

Man vet inte hur bra man har det förens det inte längre finns kvar.

11 Comments:

Blogger Smiley said...

Så du flörtade med mig bara att bedöva smärtan ...

maj 30, 2006 8:08 fm  
Blogger Andreas said...

Det där var inget flörtande...

maj 30, 2006 11:28 fm  
Anonymous Anonym said...

Varför följer du inte med henne?

maj 30, 2006 11:40 fm  
Blogger Andreas said...

Kan inte åka iväg, jag har ju åtaganden på hemmaplan.

maj 30, 2006 11:45 fm  
Blogger Smiley said...

OK, bra att veta iaf.

"skippa bromsarna, kapa bromsrören" :S

maj 30, 2006 11:55 fm  
Anonymous Anonym said...

jag tror inte på långdistans. Men jag tror på kärlek. Alla vet att flickan åker och pojken hämtar henne hem ..

maj 30, 2006 11:59 fm  
Blogger Andreas said...

smiley: det var sweettalk :)

mooni: är det verkligen så?

maj 30, 2006 12:03 em  
Anonymous Anonym said...

Absofuckinglutly

maj 30, 2006 12:05 em  
Anonymous Anonym said...

kärleken är större än allt annat... kom ihåg att vårda den!

precis när jag upptäckte hur mycket hon betydde för mig så tog det slut... jag saknar henne så oerhört mycket, snart träffas vi igen men det kommer aldrig bli som då.

sköt om dig (och henne)

maj 30, 2006 12:17 em  
Anonymous Anonym said...

Super color scheme, I like it! Good job. Go on.
»

juli 03, 2006 12:55 em  
Anonymous Anonym said...

Super color scheme, I like it! Keep up the good work. Thanks for sharing this wonderful site with us.
»

juli 20, 2006 11:25 em  

Skicka en kommentar

<< Home