tisdag, september 26, 2006

Kuktåget är det vanligaste transportmedlet för pingviner

Nu sitter jag på kuktåget och resan har börjat skitbra. När jag skulle hämta ut biljetten, så visade det sig att biljettautomaten hade tagit höstlov. Vart han hade åkt vet jag inte. Men klart var att han inte ville vara med och leka längre. Och det hade väl funkat ganska bra ändå, om det inte vore för min slarvighet. Jag kollar fan inte innan resan vilken vagn och plats jag ska ha. Så nu sitter jag äntligen på en plats som jag kunnat erövra utan konkurrenter med platsreservation. Men de tre första platserna jag chansade på, för det är fan chansa man är tvungen till, visade sig ganska snart tillhöra nån jävel som vart på dasset eller i bistron. Så jag har flyttat runt som vilken annan tattare som helst. Får se hur länge jag får sitta ostörd här. Nästa klagomål gäller klimatanläggningen på kuktåget. Idag verkar den vara inställd för att behaga väldens alla pingviner. Och enligt mitt tycke är det aningen för kyligt. Men jag kanske bara är gnällig. Jag sitter här och väntar på att det ska komma ut en 470 kilos isbjörn från toan när som helst.

Kanske skulle bege mig till bistron.

Det kanske serveras rå fucking fish.