tisdag, september 19, 2006

Hemlängtan

Det är helt sjukt vad mycket jag längtar till Stockholm. Kan inte med denna håla. Skövde är rövknull. På torsdag ska jag åka till Stockholm. Det känns underbart. Fast när jag väl är där, kommer det kännas lika speciellt som att ha smör på mackan. synd bara att jag kommer hem så jävla sent. Så torsdagen är fucked up. Gällar att göra det bästa av denna helg. För den måste jag leva på länge. Hoppas alla ställer upp på det.
Sovmorgon imorn. Det är välbehövligt kan jag lova. Känner mig ungefär som en halt tax som vadar i 3 dm lera. Fast med en stukad tumme dessutom. Inget vidare med andra ord.

By the way. Här på skolan har man en tävling som går ut på att man på två man ska plocka ner en stege från taket på brandbilen, sen skall man resa den tre våningar upp och därefter ska en av dem klättra upp och fästa stegen. Sen ska han ta loss fästningen igen och klättra ner, efter det ska stegen tillbaka upp på taket på bilen. där stannar klockan. Det gamla skolrekordet var på 3:52. Läraren sa att gör ni det på 5-6 minuter, så är det bra. Jag och en till kille gjorde det på 2:56. Det ni! Nytt skolrekord. Det varade i 5 minuter.

Dem två som körde efter oss fick 2:34.

Helvetes jävla skit.

10 Comments:

Blogger Maria said...

Men ni måste ju ha varit duktiga då! :)

september 20, 2006 9:37 fm  
Blogger . said...

haha, grattis! men surt ;)

september 20, 2006 9:53 fm  
Blogger Singelstar said...

Hej du...
För info - känner en kille som oxå börjat plugga till brandman i Skövde i höst...från Kungsbacka är han

september 20, 2006 4:05 em  
Blogger Andreas said...

gumman: okej, men jag började inte i höst, jag går tre klasser över honom... så jag vet inte vem det är :)

september 20, 2006 4:19 em  
Anonymous Anonym said...

hem till avgaserna i helgen då.....

september 20, 2006 6:41 em  
Blogger Andreas said...

och civilisationen without the farmers

september 20, 2006 7:41 em  
Anonymous Anonym said...

Vadå tråkigt att ni inte fick ha kvar rekordet... :/ Fast fem minuters glädje är ju också glädje... :)

Må BRA

september 21, 2006 12:44 em  
Blogger Andreas said...

fredrik: absolut

september 21, 2006 4:18 em  
Blogger Smiley said...

Så det är rätt kul att studera, åtminstone ibland =) Är allt tvivel om brandmannayrket över?

september 22, 2006 8:06 fm  
Blogger Andreas said...

amiley: det kan jag lova dig att det inte är... den som lever får se.

september 22, 2006 11:23 fm  

Skicka en kommentar

<< Home