tisdag, juni 20, 2006

Tunisien - Fjäderholmarna T/R

Nu är resan bokad. Tunisien. Hammamet. 5:e juli. Vi tog bara flygstolar ner, ska bo hos en bekant som jobbar som reseledare där nere. Utan air-condition. Idag är det 36 grader i skuggan. Skönt.

I förrgår var jag ute på Fjäderholmarna. Det var varmt och skönt som fan. Dock inte i vattnet. Kan inte vart mer än 16 grader, absolut max 17. Det var vidrigt kallt. Och jag är absolut, utan tvekan en badkruka. men ett snabbt dopp blev det ändå. Låg sen där och stekte i 4 timmar. Jag hade solskyddsfaktor 12 på mig. Det är ju vid vattnet tänkte jag. Kom hem och inte ett spår av UV-strålning. Fuck.

Så igår blev det parken i 5 timmar utan solskydd. Och igår kväll var jag mycket riktigt körd. Great. Så nu kommer färgen. Nu ska jag iväg och klippa mig. Ska bli jävligt skönt att bli av med allt hår. Det är långt nu. Och varmt. Men jag har ingen aning om hur ännu. Kanske blir efter frisörens önskemål. Får se.

Föresten så är jag och bloggen sams igen. Men vi flyttar inte ihop igen riktigt ännu. Utan vi träffas lite då och då, så får vi se hur det känns efter hand.

[ikväll gör Kim mål, bara så ni vet]

2 Comments:

Blogger Smiley said...

Tunisien ... mmm ... Har de bra dykplatser?

Ah, vill se den nya frisyren :P

juni 20, 2006 11:43 fm  
Blogger K. said...

Tunisien är ett underbart land :) .Besök Socken (eller hur det stavas) . Haha. Men Kim gör självfallet mål ikväll :)

juni 20, 2006 8:25 em  

Skicka en kommentar

<< Home