tisdag, juni 13, 2006

I walk a lonely road

Jag och bloggen har separerat. Vi bor inte ihop längre. Efter ett väldigt hetsigt gräl i söndags, bestämde vi att det var dags att ta en paus. En paus från oss. Egentligen var det väl inte vi som bestämde det, utan det var jag. Jag kom på bloggen med att vara otrogen med grannen. Och då brakade helvetet loss. Vi skrek. Vi slogs. Vi luftade vår syn på förhållandet. Jag tyckte det var fruktansvärt respektlöst, det bloggen har gjort. Bloggen skällde tillbaka och sa att jag bara bryr mig om sporten på tv. Bloggen sa att det var jobbigt förut, i vanliga fall. Men nu, under VM har det gått till överdrift. Jag höll inte med om detta och då slog det slint för bloggen, som blev alldeles rasande. Efter att bloggen hade lugnat ner sig en aning började vi diskutera utan att skrika åt varandra. Vi kom fram till att vi har olika värderingar och att vi gick in i det här förhållandet med olika förväntningar. Därav denna separation. Förhoppningsvis kan vi hitta tillbaka till varandra snart igen. Men nu känns det bara skönt.

Känns välbehövligt.

[sen är det ju som sagt VM nu också, and I'm a sucker for sport]

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

tycker det är synd att du ska sluta blogga! eller ta en paus. hoppas den inte blir långvarig!
men en sak måste jag erkänna.. och det är att jag helt och hållet håller med bloggen om det där med vm å allt som har med sport att göra! ;)

juni 13, 2006 8:21 em  
Anonymous Anonym said...

Snälla bli sams snart. Ni löser det här. Kanske lite äktenskapsrådgivning hjälper? ;-)

juni 13, 2006 8:43 em  
Blogger Andreas said...

elin: tar du bloggens parti?! det var det värsta.

madds: vi behöver nog bara vara ifrån varandra ett tag.

juni 13, 2006 8:59 em  
Anonymous Anonym said...

Hur länge är ett tag i din värld?

juni 13, 2006 10:36 em  
Blogger Andreas said...

jag vet inte, tills vi känner oss mogna för varandra igen, antar jag...

juni 13, 2006 11:52 em  
Blogger Maria said...

Usch det här var riktigt tråkigt att höra :(

juni 14, 2006 12:52 fm  
Blogger Smiley said...

Konstigt, hörde ingen grälla här i söndags ... =)

Kommer att sakna dig oerhört mycket :)

juni 14, 2006 8:42 fm  
Anonymous Anonym said...

Ibland behöver man ta en paus...inte helt fel...reflektion och kontemplation är bra för både själ och hjärta...

juni 16, 2006 9:33 em  

Skicka en kommentar

<< Home