tisdag, juni 27, 2006

Demonen är tillbaka

Jag har blivit biten igen. Nu är det på allvar. Det var tre år sen sist. Och igår var det dags igen. Första rundan på tre år som sagt. Och det gick förvånandsvärt bra. Och kul som fan var det. Så nu är jag fast igen. Till allas förtvivlan. För jag är nämligen så-in-i-helvete-tävlingsinriktad, så folk blir tokiga på mig. Jag övar puttar på vardagsrummsmattan. Jag står och chippar ute i parken. Utan att skämmas det minsta. Full fokus bara. När jag tänker på det såhär, så är det egentligen rätt löjligt och kanske även onödigt för gemene man. Men för mig är det livsviktigt. Kanske är nån sjukdom. Undrar bara vilken i sånt fall.

Golfdemonen är tillbaka.

And he's here to stay.

U2 - Sweetest Thing

11 Comments:

Blogger . said...

Jag förstår verkligen inte vitsen med att golfa. Det verkar bara vara så tråkigt, inget action. Fast det kanske bara är för att den enda erfarenhet jag har är skolidrotten där rockringar användes som hål och man fick dela två och två på en lite plastgräsplätt. De där jävla bollarna flög ju iväg åt alla håll man kan tänka sig, hälften av tiden spenderades med att springa runt och leta efter dem.

Min bild av golfare är väl brats som bara vill visa upp sin nya specialdesignade lacoste-outfit. Inget illa med det, inte riktigt min grej bara.

juni 27, 2006 12:15 em  
Blogger Andreas said...

brat?!

Hej, jag heter Andreas och kör sopbil.

juni 27, 2006 12:21 em  
Blogger Maria said...

Men hallå man får sol! Go för golfen! Haha

juni 27, 2006 5:25 em  
Blogger . said...

Haha, men vadå, soppgubbe är väl ett glamoröst yrke? ;)

juni 27, 2006 5:55 em  
Blogger Fia said...

vad jag inte förtår är att man säger att golf är en social sport. minsta ord man yttrar så är det nån som väser "hyyyscch".
o avslappnade? bullshit. aldrig har jag varit så stressad.
men ok, för att vara lite positiv. att stå o slå ut bollar kan vara ganska roligt. faktiskt

juni 27, 2006 11:10 em  
Blogger Maria said...

Nej socialt är det inte direkt. Allting ska ju vara så himla koncentrerat.

juni 28, 2006 9:43 em  
Blogger . said...

jag blir lika besviken varje gång jag kikar in här, men jag antar att du har ett liv kanske :)

juni 29, 2006 1:48 em  
Blogger K. said...

Låter precis som min pappa och bror.. Well, jag har testat golf och nej det gick inge vidare, sköt/puttade/kalla de va du vill bollen på farmors älskade älskade katt. Haha!

juni 29, 2006 6:05 em  
Blogger K. said...

Låter precis som min pappa och bror.. Well, jag har testat golf och nej det gick inge vidare, sköt/puttade/kalla de va du vill bollen på farmors älskade älskade katt. Haha!

juni 29, 2006 6:05 em  
Blogger K. said...

Låter precis som min pappa och bror.. Well, jag har testat golf och nej det gick inge vidare, sköt/puttade/kalla de va du vill bollen på farmors älskade älskade katt. Haha!

juni 29, 2006 6:05 em  
Blogger Maria said...

Jag saknar din blogg..

juli 04, 2006 12:57 fm  

Skicka en kommentar

<< Home