fredag, september 08, 2006

Fototävling

Jag har skickat in fyra bidrag till en fototävling som arrangeras av metro. Sidan hittar ni här.
Man får anmäla fem bidrag per person och man måste följa temat som är bestämt. Temat denna gång är "Fånga Rörelsen".
Det går att anmäla bilder till den 24:e september. Sen startar röstningen den 9:e oktober.
Anmäl alla era bilder som ni sitter och håller på.

Om ni känner för att titta på mina bilder, så går ni antingen in här och söker på "bild ID".

1173
1175
1180
1183
1636

Eller så klickar ni på länkarna nedan för att komma till respektive bild.

Storm
Fontän
Stänket
Enerum
Oroligt Vatten

Jag kommer att lägga in detta inlägg igen när det är dags för röstning. För att påminna er.
Om ni sen skulle lägga eran röst på nån av mina bilder, så gör det inget. Då bockar jag så vänligt.

10 Comments:

Blogger . said...

så länge du påminner mig så har du min röst.

september 08, 2006 9:16 em  
Blogger K. said...

samma sak gäller här.. Röstar om du påminner mig :) riktigt fina bilder..

september 08, 2006 10:49 em  
Blogger Maria said...

De är underbara dina bilder! Hoppas du vinner :)

september 09, 2006 10:24 fm  
Blogger Smiley said...

Varför inte den som du publicerade här?
http://static.flickr.com/84/230010784_ffcf894034.jpg

september 09, 2006 8:40 em  
Blogger Andreas said...

smiley: för att den är redigerad, det gröna vattnet är bortklippt. det är samma bild. och jag tycker inte man skall ställa upp i tävling med en redigerad bild.

september 09, 2006 11:45 em  
Blogger Smiley said...

Bilder måste alltid redigeras. Speciellt för en tävling. Tycker jag.
Här t.ex. vill du att tittarens blick dras till vattnet i luften, inte till den gröna skiten va?

september 10, 2006 10:34 fm  
Blogger Andreas said...

haha

september 10, 2006 11:34 fm  
Blogger Andreas said...

Regel nr. 8: Tävlingsbilderna ska vara digitala. Manipulerade bilder är inte tillåtna. Med manipulering menas bearbetning av bilden som förändrar dess innehåll efter fotograferingen, tex. att ta bort eller lägga till föremål i bilden eller att sammanfoga flera bilder till en..

Hur ställer du dig till det då? är den bilden okej då? Jag har ju klippt bort den "gröna skiten".

september 10, 2006 11:38 fm  
Blogger Smiley said...

Att klippa bort nåt är helt OK tycker jag. Men du fick inte lägga till vattendropparna, de måste vara naturliga, måste vara där från början.

september 10, 2006 12:50 em  
Blogger Andreas said...

allright.

september 10, 2006 2:03 em  

Skicka en kommentar

<< Home