söndag, september 03, 2006

Inte riktigt hundra

Nu är det mesta i ordningställt. Täcket hittade jag här nere. Likaså köksutrustningen. Men min kudde är som bortblåst. Måste vart nån av tjejerna som jag hyrde ut åt som gillade den och helt enkelt bestämde sig för att stockholmskillen får fan sova utan kudde. Han har ju fan affärer som är öppna på söndagar. Klart som fan att han kan fixa en ny.
Här i Skövde stänger nämligen stan klockan 14.00 på lördag. Sen öppnar inget förens på måndag vid 10.00. Inte konstigt att man klättrar på väggarna när man stannar här på helgerna helt själv. It's a tuff hood here in Ryd.
Eftersom att nån av tjejerna använt mitt täcke i 6 månader, tänkte jag att det enda rätta var att tvätta det. Eftersom det inte är ett duntäcke, så slängde jag in det i maskinen vid halv tio igår kväll. När tumlaren hade gått en timme, så märkte jag att det inte kom någon varmluft. Hmm. Efter en snabb konsultation med mig själv och de intorkade fläckarna jag hittade i taket, kom jag fram till att den var värdelös och förmodligen astrasig. Men det fanns inget annat att göra än att låta den torka utan varmluft. Bättre än inget. Nu har täcket torkat hela dagen och nu börjar det faktiskt ta sig. En annan lite halvjobbig skavank som min lägenhet tycks har dragit på sig, gäller vattenkopplingen till duschen. När man vrider på lite tryck så sprutar vattnet upp från kopplingen istället för ner från duschmunstycket. Också lite halvjobbigt. Dock doable. Nu tycker ni säkert att om en bra kvinna reder sig själv, så vore det väl fan om inte den där förbannade brandmannen kunde laga en jävla koppling. Men utan verktyg så känner sig brandmannen lika hjälplös som katten i trädet. Så är det. Annars är allt tipptopp. Vi har till och med fått en ny granne. Han spelar orientalisk musik från 10.00 - 21.00.

En kanonkille helt enkelt.

1 Comments:

Blogger . said...

schysst tjej det där.

september 04, 2006 1:13 em  

Skicka en kommentar

<< Home