söndag, april 23, 2006

Slalomkung i pissrännan

När jag kom in till stan, så mötte jag dem vid Slussen.
Per och jag låg förresten i lumpen samtidigt. Där lärde vi känna varandra. Han från ett fiskesamhälle på västkusten. Jag från betonggettot på östkusten. Ni kan ju gissa att det fanns fördomar från bådas håll. Främst från honom. Men eftersom jag låg inne i 10 månder, så fanns det tid att bygga broar. Och det gick bra, vi har jävligt skoj ihop. Jag har vart nere hos honom en gång och han har vart hos mig en gång tidigare. Alltså gäller det att styra upp nåt förbannat kul när vi väl ses, och nu var det väldigt kort framförhållning så hade jag inte ett förslag med mig när jag åkte in.
Att jag fick reda på att Pers polare hade sumpat plånboken med körkortet i gjorde ju inte direkt saken lättare. Men det kändes som att det enda alternativet var klubbar med 18-årsgräns. Så vi styrde stegen mot just en sån klubb. Och det löste sig fin fint. På vägen dit träffade vi två tjejer som också skulle dit. Dessa töser var inte de smartaste jag stött på, bla. envisades de med att hävda att Per kom från Umeå. Hör man inte skillnad på dialekter från Umeå och från Bohuslän, då är det illa, när klockan inte hunnit slå 22 än.

Inne på klubben va det väl ok, men som väntat ganska många förstagångs-utgångare. Dessa saknar lite rutin. Tyvärr så syns det väldigt tydligt också.
Det blev ju så, att vi umgicks mest med tjejerna vi kom med, plus två av deras kompisar också. Detta var främst för att Per va lite sugen på en av tjejerna.
De 10 månaderna jag spenderade på att övertyga Per om att Stockholmare inte är dryga och baraöverklass. Det lyckades en av tjejerna rasera på lite drygt 10 minuter. Bra jobbat. Sen fanns fördomarna där igen. Men den tjejen spydde två gånger. Sen gick hon hem. Det var skönt. Man kände verkligen hur rummet fylldes av rutin och självdiciplin när hon vinglade fram till vår soffa från toaletten. "Maria, jag har spytt två gånger. Jag går hem nu".

En kul grej som hände mig var faktiskt på herrtoletten. Fortsätt läs nu innan ni börjar garva.
Jag stod där och skulle tömma efter tre öl och nån redbull vodka. Det är kö. Även till pissoaren, men sen blir två platser lediga samtidigt. Jag och en annan kille gör oss startklara. Han kanske är två år äldre än mig. Och så andas jag ut, skönt. Står där i godan ro. Tittar lite på mosaikbitarna på väggen. Kommer på att, oj vad jag var kissnödig, det tar ju aldrig slut. Vid det här laget så har han som ställde sig samtidigt som mig börjat tvätta händerna. Jag kommer att tänka på den där reklamen med han som står där i rännan och börjar köra lite slalom. Tänker fan det skulle ju jag också kunna göra. Det tar ju aldrig slut. Så jag provar att köra några svängar, men eftersom jag aldrig stått på ett par skidor så slutar jag snabbt. Funderade på om jag skulle köra snowboard istället, men kom fram till att han bredvid mig förmidligen inte skulle uppskatta detta lika mycket som jag. Och nu börjar det ändå avta. Det är slut. Knäpper gylfen och vänder mig mot handfatet. Då står han kvar. Han som gick in samtidigt som mig. Han utbrister "Jävlar vad du pissar, åh helvete. Hur många öl har du druckit?" Jag svarade honom skrattandes att jag också började undra, att jag funderade lite på att köra slalom. Han skrattade. "Ah, det är bra med många öl, fortsätt så."
I will, svarade jag.

Detta är "male banding" på hög nivå.

2 Comments:

Blogger . said...

Gud så fint :D
Kanske också ska börja skapa kontakter kissandes? Nja, inte lika trevligt för tjejer tror jag.

april 23, 2006 3:49 em  
Blogger Andreas said...

Det var mycket mysigt, väldigt kärvänligt.

april 23, 2006 3:58 em  

Skicka en kommentar

<< Home