söndag, april 23, 2006

Leverans av Laxburgare till Radisson SAS

Telefonen ringer.
-Ah, det är A.......
-Tjena! Det är Per.
-Ehh, hej.
-Ja, Bengan.
-Jaja! Tja, läget?
-Jodå det är lugnt, vad gör du?
-Sitter och skriver en rapport till skolan.
-Vart är du då?
-I Stockholm.
-Haha, jag med!
-VA?!
-Japp.
-Vad fan gör du här?
-Jag körde upp 10 kg laxburgare.
-Ehh, jaha??
-Ja, och nu bor vi på Scandic Hotell vid Katarinahissen, tror jag den heter.
-Okej, svarade jag, fortfarande något undrande. Hur länge är ni kvar då?
-Åker imorn vid 14. Är du upptagen ikväll?
-okej. Jag ska på grillfest.
-Åh fan, då låter du ju lite upptagen.
-Jo, men jag kan nog styra nåt.
-Tror du? Det skulle vara skitkul ju.
-Japp, jag ringer efter jag käkat, så kommer jag in till stan, okej?
-Låter bra det, vi dricker öl så länge.
-Haha, gör så. Vi hörs.
-Japp, hoppas det smakar.

Mitt livs mest oväntade samtal. Lätt.