lördag, april 22, 2006

Jag har frågat förut och jag undrar fortfarande

Behövs alla dessa modebloggar?!
Det skrivs om vilket läppglans som man bara "måste ha" denna helg. Vilka skor som funkar med en blommig klänning. Leggings. Accessoarer. Stövlar hit och stövlar dit. Och hur många olika bikinis behöver en tjej egentligen ha för att klara en charterresa? Inte fan krävs det 10 stycken. Eller?!

Vad hände med att tänka själv. Skapa sig en egen stil. Inte lyssna på nån som verkar ha en överfull plånbok och spenderar all sin tid och sina pengar på att expandera garderoben. Bilda eran egen uppfattning om vad som klär er istället. Trivs man själv så mår man bäst. Mår man bra, så ser man bra ut. Och hur jävla skoj är det när två av tre tjejer på krogen har likadana outfits? Detta för att båda två förmodligen har suttit och klickat runt på nån på någon "trendig" modeblogg och sett månadens "hetaste" krogutstyrsel.
Jag röstar för att ni skapar er en egen stil. Den får gärna matcha eran personlighet. Då har ni garanterat lyckats få poäng från mina domare.

En liten hint på vägen. Bara så ni vet så är det millitärgrönt som gäller i tre år framöver.

3 Comments:

Blogger Maria said...

Modebloggar är kul, man får tips och råd.
Sen behöver man inte klä sig exakt ut efter det som de tipsar om.
Men de ger idéer och jag brukar komma på egna saker utifrån modebloggar, de ger mig inspiration.
Däremot tycker jag att det är lite tråkigt att det nästan bara är modebloggar som är i toppen eftersom det finns så många andra bloggar som också är bra.

april 22, 2006 3:17 em  
Blogger Andreas said...

Det är det jag menar det finns ju så jä**a många.

april 22, 2006 3:23 em  
Blogger K. said...

Ska jag vara ärlig så tål jag knappt modebloggar. Jag älskar kläder och är nog beroende men att läsa en modeblogg det pallar jag inte. Visserligen är det kul att få lite idéer men jag uppskattar modetidningar mkt mer än dessa bloggar som aldrig tar slut, jag hoppas för allas skull att det håller i 1 år inte mer!

april 27, 2006 5:03 em  

Skicka en kommentar

<< Home