måndag, april 24, 2006

Framtiden genererar ångest

Jag har ångest. Vet inte vad jag vill göra med mitt liv. Har tappat tron på att jag kommer få nåt jobb när jag är klar. Vad ska jag göra då? Arbetslös.
Hur kul är det?
Inte tänker jag köra lastbil hela livet i alla fall. Men tyvärr tror jag inte att jag besitter den drivkraften som krävs för att börja plugga nåt nytt igen. Det känns verkligen som att man måste ha massa kontakter för att komma nån vart på arbetsmarknaden. Nån som vill byta lite lastbilskontakter mot normala, vettiga kontakter. Det mesta känns rätt tungt nu, tyvärr. Dock finns det fortfarande vissa ljuspunkter. Men dessa gäller absolut inte arbetslivet.
Kontakter är fan A & O.

Och jag är inte full av hopp & förtröstan längre.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Cheer up :) Klart det löser sig, det göör det alltid! Du kan ju alltid bli författare eller fotograf också? Jag röstar för det sistnämnda!! :-)

april 24, 2006 10:27 fm  
Blogger Andreas said...

Jomenvisst. Det är ju helt sjukt att man ska plugga i 14 år och ändå vara utan jobb.

april 24, 2006 10:46 em  
Anonymous Anonym said...

Det har du helt rätt i.

april 25, 2006 7:46 fm  
Anonymous Anonym said...

Ut och networka! ;)

Schysst blogg!

april 25, 2006 12:33 em  
Blogger Andreas said...

mooni: Jo, får nog ta och göar det ;), Tack!

april 25, 2006 1:21 em  

Skicka en kommentar

<< Home