tisdag, april 25, 2006

Dumpad gånger två

Det började på musiklektionen. Långa blickar. Lite fniss. Sen låg den där. Lappen i bänken. "Får jag chans på dig? Ja eller Nej".
Självklart kryssade jag för Ja. Då var vi tillsammans. Therese hette hon. Vi kastade boll till varandra på gympan. Gungade ihop på nån rast. Och höll handen under en filt till nån Sune-film. Livet lekte. Sen en dag ringde hon. "Möt mig vid lekplatsen" sa hon. Jag skyndade mig dit.
Therese satt redan där. I gungan. Hon hade en kompis med sig. Josefin. Josefin gick i våran paralellklass. Helt oväntat blir jag ställd mot väggen av Therese. "Om inte du blir tillsammans med Josefin också, så gör jag slut med dig".

Ehh, okej. Svarade jag

Jag hade två tjejer. Jag var ballast i klassen. Jag var jävlar i mig nästan ballast i hela skolan. Det varade i fyra dagar. Sen gjorde både Therese och Josefin slut med mig. På samma sätt som tidigare. En lapp i bänken.

En gemensam.

9 Comments:

Blogger . said...

Själv har jag aldrig brutit upp med min "kärlek" från lågstadiet. Han bytte skola och det var väl senste gången jag såg honom. Har jag tekniskt sett alltså ett förhållande? Intressant.

april 25, 2006 7:24 em  
Anonymous Anonym said...

hahah va sött! har själv varit me om att ett kärleksbrev låg i "lådan" där det stog på brevet att två killar vid namn pontus och markus ville bli ihop med mig tillsammans=)

april 25, 2006 7:28 em  
Blogger Andreas said...

Johanna: om man inte kan snyta sig själv, så kan man heller inte binda sig lagligt. Så du är nog safe.

Elin: Det va ett tag sen nån frågade chans.

april 25, 2006 7:33 em  
Anonymous Anonym said...

Ah det hände i trean oxå =).. STUMPEN! (för att du sa det förbjudna ordet=))

april 25, 2006 7:43 em  
Blogger Eric Goesta Rosén said...

"Gungade ihop på någon rast". Det var så enkelt då. Jag vill tillbaka.

april 25, 2006 8:18 em  
Blogger Andreas said...

goesta: Ja, allt var fan lättare förr, inga bekymmer. Bara tuta å köra.

april 25, 2006 8:21 em  
Blogger Maria said...

Ja det var verkligen lättare då!
Jag kommer ihåg att jag inte visste hur man gjorde slut för jag hade aldrig gjort det förut, det var när jag gick i trean.
Så hade vi friluftsdag och jag vart arg på killen jag var tillsammans med. Så jag skrek ut (inför fyra klasser) att jag gjorde slut.
Skinn på näsan redan då ;) Haha

april 25, 2006 9:12 em  
Blogger Andreas said...

maria: härligt, en annan lita på sina lappar, eller så skickade jag nån vän.

april 25, 2006 9:14 em  
Blogger Maria said...

Ja det gjorde jag efter den första gången. När jag lärt mig hur det gått till haha.
Jag kommer också ihåg när jag gick i fyran då en kille frågade på mig. Han skickade en kompis och då såg jag han som frågade på mig springa i från. Tyckte att det kändes larvigt men sa ändå ja :P

april 26, 2006 7:58 fm  

Skicka en kommentar

<< Home