lördag, maj 20, 2006

Spelet - Neil Strauss

Jag ska snart börja läsa Spelet. Det ska bli jävligt intressant. Och förmodligen rätt humoristiskt.
Jag känner visserligen inte att det är jätteaktuellt, men jag är ändå rätt sugen på att höra knepen.
Och när det skrivs så gott om den kan man ju inte låta bli att bli fascinerad.


"Spelet får mig att vilja omorganisera alfabetet så att den kommer före bibeln i bokhyllan."
Nöjesguiden

"I vår kommer den äntligen på svenska… killarna kommer att köpa den i jakt på nya tips. Vi tjejer läser den för att ligga steget före och se igenom deras tricks."
Veckorevyn

Journalisten Neil Strauss tillbringade två år i ett hemligt sällskap med män som vill bli experter på att ragga kvinnor. Med hjälp av nätet tog han steget ut i en ny värld, befolkad av karismatiska ledare med en egen terminologi hämtad ur Top Gun, desperata manliga singlar och snygga tjejer.
Han träffade Tom Cruise – alfahannarnas alfahanne, fann en ny intervjuteknik tillsammans med Britney Spears och lärde sig allt om akupunktur hemma hos Courtney Love.

Resultatet blev Spelet, en reportagebok som kan läsas både som en handbok i raggningsteknik och en provocerande berättelse om författarens egen väg från vanlig frustrerad tönt till Style, en av förförelsesällskapets främsta raggningsexperter.

Det är väl det senaste som jag lutar åt... hoppas jag.

"Don't hate the player, hate the game..."

Björn Rosenström - Raggarkungens Son