tisdag, maj 16, 2006

Mitt måste-ha-begär stimuleras ordentligt

13 Comments:

Blogger Smiley said...

Mmm ... snyggingen :)
En av mina vill-men-kan-inte-ha-just-nu saker. Tröstar mig med tanken att tekniken utvecklas extremt fort, så saken som jag köper kommer bli mycket mer avancerad, för samma pengarna. Dumt? Men det är så med datorer ...

maj 16, 2006 12:14 em  
Blogger Andreas said...

Jo. visst är det så... Men jag är så förbannat sugen på den. Så jag kommer nog inte kunna hålla mig.

Blir väl tvungen att leva på nudlar i några månader. Men jag kan åtminstone dokumentera detta då :)

maj 16, 2006 12:23 em  
Blogger Smiley said...

Vad har du nu då?

Nudlar ... nu fattar jag begärets djup :)

maj 16, 2006 12:35 em  
Blogger Andreas said...

Det är bra att du förstår allvaret i situationen :)

Jag har en Canon Ixus 55

Och sen en analog systemkamera, Minolta Dynax 4.

Dessa funkar bra, men mycket vill ha mer...

maj 16, 2006 12:43 em  
Blogger Smiley said...

Snarare vill du ha "två i en" ... var 1+1=3 eller mer.

Din andra kamera kallas inte för analog. Signal där är rent optisk: ljus-linser-film. Den kan kallas traditionell kanske. Eller filmrullekamera (men det låter haha).

Jo, med Canon kan du kanske visa mig vad jag ville se då =)

maj 16, 2006 1:12 em  
Blogger Andreas said...

smiley, smiley, smiley... märka ord sådär, det klär dig inte ;)

Vi kör på traditionell, men vad är motsatsen till digital?

"with canon you can..."

maj 16, 2006 1:16 em  
Blogger Smiley said...

Ha, märka ord - det är vad jag gör heeela tiden. Och hur vet du vad är det som klär mig? Mitt andra namn? Det finns nån som kallade mig för Snusktanten nyligen ...

Vad gäller fotokameror, det finns inte motsats till digital. I TV-värld båda digital och analog är elektriska signaler. I kameror det är elektrisk-digital eller traditionell-optisk (inga kablar behövs för ljussignal där i kameran). Jag är ganska dålig på förklaringar :)

"with canon you can..."
Näeeej, YOU can.

maj 16, 2006 1:36 em  
Blogger Maria said...

Du har samma smak som mig i kameror :)

maj 17, 2006 10:35 fm  
Anonymous Anonym said...

Är det den där du vill ha i födelsedagspresent? :-)

maj 17, 2006 2:47 em  
Blogger Andreas said...

ja tack! hemsk gärna... får jag den ska jag vara en mycket snäll pojke resten av året :)

maj 17, 2006 6:48 em  
Anonymous Anonym said...

Resten av året? Nja, ska du ha den kameran får du nog ta å vara snäll hela ditt liv serru! Borde väl inte vara några problem? :-)

maj 18, 2006 11:12 fm  
Blogger Andreas said...

nemas problemas...

maj 18, 2006 1:44 em  
Anonymous Anonym said...

Goodi :-)

maj 19, 2006 10:06 fm  

Skicka en kommentar

<< Home