lördag, maj 13, 2006

Da-Vinci Koden, snacka om kryptisk

Igår läste jag ut Da-Vinci Koden. Efter att ha stakat mig igenom de första 360 sidorna på drygt två månader. Så tänkte jag i förrgår att nu måste jag läsa ut den. Innan den kommer på bio.
Sagt och gjort. Jag läste de resterande 120 sidorna på två kvällar.

360 + 120 = 480.

Så långt är alla med. Bra. Jag också.

Sen idag när jag snackade med min mamma, så berättade jag att jag tyckte att slutet var jävligt skumt.

Abrupt.

Då började hon förklara... Jag bara skakade på huvudet och sa att "du är ju inte klok".
Jag läste ju ut den igår, du gjorde det för ett år sen.

"Äh, lägg av, så var det inte" sa jag.
Saknas det sidor i min bok eller?!

(jag gick och hämtade boken)

Visade henne slutet. "Det sista som står är det här, på sida 480!"

Hon hämtar sin bok och bläddrar fram till slutet. På sida 502.

Femhundratvå!

Vad i helvete.

Inte konstigt att det blev ett dåligt slut. Kilade ner till bokhandeln och förklarade dilemmat.

Hon började skratta.

(nu är jag lite mer nöjd med slutet)

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

haha ;-) Inte så konstigt att det blev lite fel då. Vad sa de i butiken då?

maj 13, 2006 7:15 em  
Blogger Lisa said...

Va? 502? Jag har bara 480 jag med tror jag. Hmm, kanske man får bättre slut på bio då..Men ändå. Två månader? Neej, det tar en vecka högst med en sådan bok. Sådäså!

maj 14, 2006 11:43 fm  
Blogger Andreas said...

madds: jag fick en ny bok. hon hade aldrig sett detta förut.

maj 14, 2006 1:36 em  
Blogger Maria said...

Det första som förvånade mig var hur långt tid de tog frö dig att läsa. Själv satt jag med boken hela tiden under tre dagars tid eller något sånt haha.

Sen att du inte fick hela boken.. skumt!

maj 15, 2006 7:31 fm  
Blogger Andreas said...

Det va väl ett ständigt klagande på mitt långsamma läsande, då måste jag försvara mig med att boken låg i 6 veckor för jag hade så mycket annat att göra. Så jag läser inte riktigt så slött som det låter.

I'm a very special boy...

maj 15, 2006 12:20 em  
Blogger Lisa said...

Hahaa, mm bortförklara sig. Alla hinner läsa en bok! Men sen ändrade jag mig, hade 502 sidor..Vore iförsej lite tungt om jag kommer nu efter två år och frågar om jag får en ny bok!?

maj 15, 2006 7:43 em  
Anonymous Anonym said...

puh - 502!

maj 18, 2006 4:31 em  

Skicka en kommentar

<< Home