torsdag, maj 04, 2006

Förlåt mig, jag var ung och dum

Jag har kommit till insikt. Insikt över mitt liv. Mitt liv innehåller för få människor. Jag behöver flera vänner. Och om jag väl får det så måste jag lära mig att uppskatta dem. Att inte ta dem för givet. För det är precis det jag har gjort. Och för det är jag mycket ledsen och besviken.
Ledsen för att jag mist goda vänner. Besviken på mig själv för att jag har släppt iväg dem. Just det, jag själv. Ingen annan. Bara jag.
Men till mitt försvar måste jag ändå skjuta in att lumpen och studier har spelat in. Lumpen i 10 månader och sen studier i 1,5 år. Hela tiden iväg från Stockholm. Mitt hem. Då är det svårt att hålla god kontakt. Det går bra i början men sen blir det svårare och svårare. Det känns som att vänskapen har runnit ut i sanden.

Jag kanske inte är kapabel till att kunna underhålla flera vänskapsförhållanden samtidigt. Kan det vara så?

I vilket fall så skulle jag gärna göra nya försök.

Förlåt mig, jag gjorde det inte med flit.

Akon - Lonely

5 Comments:

Blogger Maria said...

Aww Lonely, den låten är så söt.
Jag är själv dåligt på att behålla mina vänner. Tar de oxå förgivet och sen en dag är de borta.. gillar det inte.

maj 05, 2006 12:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Aldrig försent att ta upp gammal vänskap? Eller?

maj 05, 2006 7:57 fm  
Blogger Andreas said...

I det här fallet kan det nog vara så...

maj 05, 2006 12:13 em  
Anonymous Anonym said...

"goda vänner och vilda rosor kommer alltid tillbaka" det är ett bra ordspråk ;-) hehe

maj 05, 2006 7:06 em  
Blogger Andreas said...

som sagt, inte den här gången.

maj 05, 2006 7:58 em  

Skicka en kommentar

<< Home