lördag, april 15, 2006

Skratt eller skada?

Min humor bygger till stor del på ironi. Jag kan vara väldigt snabb i mina svar och kommentarer. Det är som att dom skippar att ta vägen förbi hjärnan och istället springer direkt ut på tungan. Ofta uppskattas mina snabba kommentarer. Men inte alltid.
Har på senare tid fått erfara att det inte bara är bra att ha en vass tunga. Några tar väldigt illa vid sig. Det beror nog främst på att det kanske inte alltid är helt självklart att jag är ironisk. Eller för mig är det ju det, men inte för andra.
Jag jobbar verkligen med att bättra mig, men ibland slinker det ut en kommentar ändå.
Och det är konstigt att en kort kommentar på kanske två sekunder, kan ställa till med så mycket.
Men samtidigt är det min stil. Det är mitt sätt.
Ska man ändra på det?

Hur som helst så vill jag berätta för de som känner sig träffade, att jag verkligen aldrig menar nåt illa. Och att jag ska försöka tänka på det. Men det kommer aldrig bli felfritt.

Men till slut.

Kanske ni förstår mig.