torsdag, april 06, 2006

Innebandy igen

Igår var det kvartsfinal i cupen, jag som inte har spelat en enda match på lite drygt ett år eftersom fotskadan har varit ett stort bekymmer. Kanske ska nämna att den skadan jag talar om är en spricka i fotleden samt ett uttänjt ledband, därav broskbildning som gjort så att nerverna hamnat i kläm.

Men nu var det äntligen dax igen, visste inte om foten skulle klara en hel match, men det gjorde den. Det var så härligt att va igång igen, visserligen spelade vi inte speciellt bra, men vi vann och det är det viktigaste.
Jag spelade center mellan Alex och Benny, vilket inte var det lättaste, brukade nämligen spela ytterforward, men nu har Alex den platsen. Tycker det var väldigt svårt att spela center, visste liksom inte riktigt hur jag skulle ta löpningarna i anfallet. Men det blev lättare när jag började komma in i det. Har dock jättestor respekt för duktiga centrar, för det är som sagt ingen walk in the park.

Till matchen då, hur såg den ut?
Ja, den va rätt hattig om man ska beskriva den med ett ord, väldigt mycket fram och tillbaka.
Vilket kanske gynnade oss lite mer eftersom vi verkade ha lite bättre ork än motståndarna.
Men spelet som våran femma hade var under all kritik, vi gjorde visserligen 3 av 4 mål, men bra var det då inte.
Vi drog isär vårat eget lag på längden, vilket resulterade i att backarna inte hann med i anfallet och forwards hann inte jobba hem. Mitt i smeten sprang jag omkring och visste knappt vem jag skulle täcka.
Mitt eget spel var väl lite ringrostigt, mycket missade dribblingar och passningar som hoppade över bladet, men det var inte så lätt när backana jämt slog studsande uppspel. Så det med tappade bollar gällde nog hela kedjan.
Sen tycker jag personligen att ytterforwards skall jobba hem mer än vad de gjorde igår, så vi får ett kompaktare försvarsspel. En till liten känga som jag har till forwards är att det inte görs så många kassar bakom mål, försök hitta andra passningsvägar. Nu kunde dom ju inte spela backarna eftersom då fick man ju en hoppboll tillbaka, men jag hade nog några lägen då jag tycker jag kunde fått chansen.

Benny han kämpade och slet som vanligt, jag undrar om ordet anfådd och jobbigt finns hos honom, men det är tur att han är i vårt lag. Han hade det kämpigt med många missade chanser, vilket jag tycker berodde till största delen på dåliga passningar. Men det är bara att bita ihop, så lossnar målgörandet för dig snart, det lovar jag.

Det finns som sagt mycket att jobba på, både för egen del och för laget. Men det var skönt att vi vann till slut.

Matchen i siffror(vi var hemma lag):
1-0 Alex hängde in den i nättaket efter att ha brutit in i slottet.
1-1 Dålig backchecking av oss i kedjan.
1-2 Kommer inte ihåg hur det gick till.
2-2 Jag tog hand om två returer och lyckdes slå in den på volley.
3-2 Alex höll på att komma fri på en långboll från backarna då stoppade motståndarbacken bollen med hög klubba och domaren, som gjorde en kanonmatch, dömde straffslag. Alex lurade upp målvakten på läktaren och lyft in bollen med backhand.
4-2 Gjordes av någon i vårt lag som jag inte vet namnet på, men det va ett direktskott i alla fall.

Matchen slutade alltså 4-2 och nu väntar semifinal på onsdag klockan 20.00, det ser jag fram emot.

//over and out

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Grattis till vinsten :) Hoppas det blir vinst på Onsdag också! jag håller tummarna

april 08, 2006 9:49 em  
Blogger Andreas said...

Haha, Det tycker jag verkligen du ska göra, kan nog behövas misstänker jag.

april 08, 2006 9:53 em  
Anonymous Anonym said...

Men då måste du göra ett mål, fixar du det?

april 09, 2006 11:23 fm  

Skicka en kommentar

<< Home